Geen leed

Onze eerste wedstrijd wonnen we rimpelloos met 5½ - 2½ van Groningen 3. Eigenlijk was het een redelijk saai gebeuren, waarin er aan onze kant zelfs geen leed was in de vorm van een nederlaag. Ja, daar sta je dan als stukjesschrijver, want zoals bekend komt de beste kunst voort uit diep leed. Neem nu, pak hem beet, Arnon Grunberg en Marco Borsato. Dat lijken mij geen ongelukkige mensen. Nu zal iedereen zijn eigen definitie van de hel hebben, maar om tot in alle eeuwigheid amen het complete oeuvre van Arnon Grunberg te moeten doorworstelen, inclusief al zijn voetnoten, en dat begeleid door de muziek van Marco, dat lijkt mij aardig in de buurt te komen. Om het voor de zekerheid helemaal af te maken en je definitief krijsend over het randje te duwen, zou je er alle wedstrijdverslagen van mijn voornaamgenoot aan toe kunnen voegen.

Voor de wedstrijd schudde een mij in eerste instantie onbekend persoon de hand van Caroline en omdat ik er toevallig naast stond kreeg ik ook een hand. Al snel leerde ik dat ik deze persoon toch echt had moeten herkennen, want het was niemand minder dan Predrag Nikolic! Caroline heeft nog een poosje met hem in hetzelfde team gespeeld, vandaar. Opeens werd ik heel optimistisch over de komende wedstrijd, ongetwijfeld waren er Elopunten op magische wijze van hem naar ons toegestroomd. Toen ik begon te spelen werd ik al snel geconfronteerd met de keiharde realiteit. Net als met alles en dan met name geld was de stroom ook hier van weinig naar de grote hoop. Kijk, daar kan ik me nou over opwinden en een mooi stukje over schrijven, maar dat valt buiten de kaders van een stukje op een schaaksite. Nou ja, twee kleine linkjes, bekijk deze video eens en lees dit als je wilt weten wat er gebeurt als je rentevrij geld uit wilt geven, ook al ben je dan president van de VS.

Uh, we hadden het over schaken. Ook al waren er weer wat Elopunten van mijn toch al zo geringe totaal weggelekt, ik had het geluk tegen een Hendriks te spelen. Dan kan het allemaal wel wat lijden…

Richard

Uitslagen stand en persoonlijke resultaten Qonnected Hardenberg 1