We moesten uit tegen LOS en LOS, dat staat voor Locatie Ongebonden Schaken. Voor hun thuiswedstrijden zijn ze gebonden aan de GSV en dat staat voor Gereformeerde Studenten Vereniging. Ik wist niet dat dat bestond, maar misschien bestaat er ook wel een Taoïstische Studentenvereniging, of een Sigarenbandjes Verzamelende Studentenverenging, eentje voor Headbangende Hardrockers en eentje voor studenten die van Extreem Strijken houden. Je weet het niet. In ieder geval hadden wij te maken met de Gereformeerde variant en zoals bekend worden Gereformeerden eeuwig verwarmd door hun alomtegenwoordige HeereHeere. Die hebben dus geen verwarming nodigen en in de GSV is die dan ook niet aanwezig. Er loeide wel het een of andere apparaat, maar daar leek het alleen maar kouder en kouder van te worden. Waarschijnlijk is dat apparaat bedoeld om oververhitting bij de aanwezige Gereformeerden te voorkomen. Alleen, wij zijn geen Gereformeerd Schakers, wij zijn onverwarmde Schakende Heidenen. Soms zie je in het verkeer een voertuig met het volgende bordje:

SH.png

en dan weet je, aha, een Schakende Heiden, even opletten nu. Als SH-ers kregen we het kouder en kouder, de eerste jassen gingen aan en al snel was er nog maar een enkel winterhard exemplaar dat het zonder jas probeerde. Het mocht niet baten, we begonnen ons te voelen als illegale immigranten in Groningen in een Groningse koelcel. Het is de laatste tijd geregeld in het nieuws, dat loopt niet altijd goed af en dat deed het met ons ook niet. Zes overleefden het geheel niet en twee half: 7 – 1. Gelukkig hoeven we volgend seizoen niet op herhaling want dan zitten ze niet meer in onze klasse: LOS is gewoon ijskoud de beste.

Richard